środa, 2 sierpnia 2017

"365 dni, Zobaczymy się znów" Alicja Górska


~TYTUŁ:365 dni, Zobaczymy się znów
~AUTOR: Alicja Górska
~DATA PREMIERY: 24.10.2016
~WYDAWNICTWO:
Novae Res
~OCENA: 8.0





         Lullaby widzie spokojne, szczęśliwe życie w Los Angeles. Studiuje wymarzone kompozytorstwo z elementami sztuki na uczelni muzycznej, spełnia się pisząc teksty piosenek dla wytwórni oraz jest w stałym związku z niemal idealnym Evanem, z którym po pewnym czasie zdecydowała się zamieszkać. Wydaje się, że niczego jej więcej do szczęścia nie trzeba, jednak wszystko zmienia się, gdy poznaje Louisa, nowego wykładowcę historii sztuki. I chociaż jej narzeczony wydaje się być chodzącą perfekcją, to właśnie z Lou dziewczynie udaje się nawiązać prawdziwą więź. Wspólne spacery, rozmowy o wszystkim i o niczym i to, w jaki sposób wykładowca postrzega świat ogromie fascynuje Lullaby. Którego z nich wybierze dziewczyna? Jaką tajemnicę skrywają mężczyźni i jak postąpi Lullaby, gdy odkryje prawdę?

"On będzie moją zgubą"

             Narrację pierwszoosobową prowadzi sama Lullaby, chociaż w dalszej części książki momentami przejmuje ją Louis. Jak dla mnie to spora zaleta, ponieważ dzięki temu poznajemy uczucia oraz emocje towarzyszące głównym bohaterom. Teraz wspomnę kilka słów o nich. Co do Lullaby mam obojętny stosunek, przeważnie kobiece bohaterki mnie drażnią swoją naiwnością, ta całe szczęście nie należy do tego grona. Plusem z pewnością jest jej poczucie humoru, nie raz uśmiechałam się sama do siebie czytając dialogi pomiędzy nią a Lou, minusem natomiast zależność od innych. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie natomiast Evan, który był na pozór idealny. Świetnie gotujący biznesmen, z pięknym mieszkaniem, troskliwy i wspierający, jednak jak się później okazało nie wszystko jest takie proste, jak się wydaje, a i ta postać ma głęboko skrywane tajemnice. Z chęcią przeczytałabym osobną książkę przedstawiającą jego losy. Sympatią darzę również Lou, strasznie pozytywny bohater, który nie jeden raz mnie zaskoczył, oczywiście na plus.

              Teraz może kilka słów o stylu autorki. Z początku nie mogłam się przyzwyczaić do sporej ilości krótkich zdań, jednak po kilku rozdziałach się wciągnęłam. Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie, gdy już zaczęłam nie chciałam jej odkładać i tym sposobem przeczytałam ją w jeden wieczór. Akcja biegnie niemal w ekspresowym tempie i nim się obejrzałam, niestety czytałam już podziękowania. 

                W historię wpleciony jest wątek fantastyki i chociaż za nią nie przepadam, to w tym wypadku pomysł bardzo mi się spodobał, jest to zdecydowanie jedna z głównych zalet tej pozycji. Na plus jest także wprowadzenie motywu religijnego w bardzo subtelny i przemyślany sposób. To czego mi zabrakło to bohaterowie drugoplanowi, poza niewielkim wątkiem rodzinnym w tej płaszczyźnie nie dzieje się zbyt wiele, jednak jestem w stanie to zrozumieć, gdyż książka ma niecałe 200 stron. 

               A zakończenie? Jak dla mnie epilog to zdecydowanie najlepsza część całej książki i przeczytałam go dwa razy. Przepełniony pięknymi cytatami ogromnie wzrusza i z pewnością nie należy do tych przesłodzonych, banalnych. Ostatnie zdanie było dla mnie jednym wielkim szokiem, nie przemknęło mi to nawet przez myśl i z wielką chęcią zagłębiłabym się w dalszą historię Lullaby. 

                 Podsumowując książkę zdecydowanie polecam, głównie młodym osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z czytaniem i nie chcą rzucać się od razu za 500-stronicowe historie, zapewniam, że od tej nie będziecie mogli się oderwać! Również fanki romansów z elementami fantastyki będą oczarowane tą pozycją.

Za egzemplarz dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Novae Res

15 komentarzy:

  1. Już od jakiegoś czasu chodzi po mojej głowie! Teraz wiem, że koniecznie muszę ją przeczytać :D
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce, ale obawiam się, że nie moje klimaty. No i możliwe, że jestem już nieco przy stara na takie historie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęcają mnie te elementy fantastyki, ale tematyka miłosna to nie mój komik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat wątki fantastyczne lubię, a cała fabuła wydaje się zresztą tu ciekawa, więc może się skuszę :) Obserwuję i zapraszam do mnie: kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę, dodaję do koszyka, mam nadzieję, że niedługo kupię :) Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za tę recenzję. Niezmiernie miło mi poznać Twoją opinię. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi bardzo fajnie. Myślę, że na lato idealna.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    Booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm wydaję się być ciekawa, zapiszę na swoją listę książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej pozycji, ale z chęcią poznam historię Lullaby! Jeszcze jak piszesz, że w epilogu tyle wspaniałych cytatów to choćby dla niego samego skusze się na tę książkę! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lecisz jak burza z tymi książkami :) Co do recenzji- bardzo zachęcająca. A to źle, bardzo źle.. Jest tyle książek, które chcę kupić. Kiedy ja to wszystko przeczytam?!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pierwszy rzut oka fabuła wydaje się sztampowa do bólu :) Zauważyłam ogromny wysyp takich książek na rynku, co powoli mnie drażni :)

    Pozdrawiam
    mowmikate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety muszę się z tym zgodzić ;)

      Usuń
  12. Mam tę książkę już u siebie i już niedługo biorę się za czytanie :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  13. Też ją otrzymałam i niedługo się za nią zabieram. Kamień mi z serca spadł, gdy przeczytałam taką pozytywną opinie, bo polskie autorki niestety mają przypiętą dziwną etykietkę mówiącą, że ich książki czyta się mniej chętnie, niż tych zagranicznych :)

    pozdrawiam
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę czytałam i ja się wręcz zakochałam! Nie dostrzegłam w niej żadnych minusów, a plusów tysiące. Niebawem na pewno przeczytam ją jeszcze raz i mam nadzieję, że autorka postanowi napisać 2 tom :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.